کفش دربی

 

کفش‌ های دربی یک انتخاب کلاسیک و راحت در استایل مردانه هستند . این کفش‌ها یکی از مدل‌های استاندارد به شمار می ‌روند . همچنین برای موقعیت‌ های رسمی مناسب بوده و می ‌توانند با کت و شلوار ست شوند . ظاهر ساده و براق این کفش ‌ها برای ایجاد استایل‌ های غیررسمی و اسمارت کژوال مناسب است . کفش دربی علاوه بر ست شدن با شلوار جین با شلوارهای پشمی هم استایل خوبی را ایجاد می ‌کند .

 

تاریخچه کفش دربی

 

ریشه کفش دربی به طور کامل مشخص نیست. برخی معتقدند که ادوارد اسمیت استنلی چهاردهمین ارل دربی به دلیل این که پاهای بزرگی داشت و نمی‌توانست چکمه به پا کند به کفاش خود دستور داد تا نوعی کفش با قابلیت باز بودن درز جلو برای او بسازد تا بتواند به راحتی چکمه‌های خود را به پا کند .در قرن نوزدهم استاندارد ارتش اروپا برای سوار نظام و پیاده نظام استفاده از چکمه بود. این چکمه‌ها در هنگام پوشیدن و یا کندن چندان راحت و کاربردی نبودند. این مسئله زمانی بغرنج شد که در روزهای سخت تمرین زمین گل آلود و خیس بود و افراد باید به سرعت کفش‌های خود را در می‌آورند. در طول جنگ‌های ناپلئون، یک افسر ارتش به نام گبهارد لبرشت فون بلوچر فورست فون والستت، یک طراحی جدید در چکمه‌ها اختراع کرد که می‌توانست به راحتی باز و بسته شود.

 

"برای مشاهده و خرید متنوع ترین مدل های کفش مردانه کلیک کنید"

 

با این طراحی او  قصد داشت به سربازان کمک کند تا بتوانند در زمان کمتری خود را برای جنگ آماده کنند و یک جفت چکمه راحت‌تر به پا کنند. او یک جفت نیم چکمه با دو زبانه چرمی ‌زیر مچ پا طراحی کرد که به راحتی قابل بستن و باز کردن بود. این زبانه‌ها در پایین بسته نمی‌شدند و سوراخ‌ها به صورت موازی قرار داشتند. این طراحی نقش مهمی‌در تاریخ کفش اروپا و شاید جهان ایفا کرد و سرآغازی برای اختراع کفش‌های بند باز یا همان بلاچر بود.

 

انواع کفش دربی

 

دربی ساده :

 

این مدل از یک رویه و دو کوارتر تشکیل شده است و هیچ طرح یا تزئینی روی آن ندارد. نه برشی روی آن می‌بینید، نه کلاهک پنجه دارد و نه سرپاشنه دارد. در بین کفش‌های دربی از همه رسمی‌تر است و معمولا در رنگ مشکی موجود است هم نوع چرم دارد و هم نوع جیر .

 

دربی با کلاهک پنجه:

 

این مدل در قسمت پنجه یک به‌ اصطلاح کلاهک دارد که ممکن است بروگ (بروژ) داشته باشد یا کاملا ساده باشد . بروگ همان سوراخ‌ های تزئینی روی کفش هستند که با طرح‌های مشخص در کنار هم قرار گرفته‌ اند . با اینکه بیشتر مواقع در کفش دربی این بروگ‌ها به لبه‌های کلاهک محدود می‌شوند ، گاهی هم پیش می‌آید که کل کلاهک طرح‌ دار باشد . در برخی از کفش‌های دربی ، کلاهک پنجه می ‌تواند رنگی متفاوت از خود کفش داشته باشد . مدل‌های کلاهک ‌دار ممکن است سرپاشنه داشته باشند یا نداشته باشند . این مدل دربی از دربی ساده کمی رسمی ‌تر است .

 

دربی بروگ :

 

این نوع دربی کلاهک پنجه دارد و برش لبه آن به‌ صورت ام ، دبلیو یا یو است . که تا هر دو طرف کفش امتداد یافته ‌اند ، طوری که شبیه نوک بال پرنده دیده می‌شوند . البته ممکن است این بال‌ها را نداشته باشند . برخی از مدل ‌های آن سرپاشنه دارند . این مدل دربی از همه غیر رسمی ‌تر است و از انواع مختلف چرم تهیه می‌شود. کاملا کاربردی است و با هر تیپی می‌توانید آن ها را بپوشید.

 

دربی وایت باگ:

 

این مدل کفش به‌خاطر سیستم بند کفش آن دربی به حساب می‌آید ؛ اما در اصل خودش یک مدل با هویت مشخص است و مطلب جداگانه‌ای می‌طلبد . با این حال چون از نوع دربی‌هاست ، اینجا درباره آن صحبت می‌کنیم . این مدل دربی را در اصل از پوست باکسین (نوعی گوزن سفید) تهیه می‌کردند و به همین دلیل آن ها را وایت باک نامیده‌ اند . امروزه آن ها را از جیر سفید تهیه می ‌کنند و مانند دربی ساده هستند به‌ شکل سنتی فقط در رنگ سفید یافت می‌ شوند .

 

چگونه از کفش دربی استفاده کنیم؟

برای موقعیت‌های رسمی از یک جفت کفش دربی چرم باریک مشکی یا قهوه‌ای استفاده کنید.

کفش دربی رسمی را با کت و شلوار، پیراهن و کراوات بپوشید.

 

برای ایجاد استایل غیررسمی با کفش دربی، یکی از انواع راحت آن مانند مدل چانکی یا جیر را انتخاب کنید.

 

کفش‌های دربی غیررسمی را با شلوار جین برای داشتن استایل راحت و شیک ست کنید.

 

برای داشتن استایل اسمارت کژوال شیک کفش‌های دربی بروژ را با شلوار کتان ست کنید.

 

اهمیت خرید کفش دربی

 

به طور کلی پذیرفته شده است که دربی کمتر از رسمی است. با این حال اکثر آقایان برای استفاده روزانه از کفش ورزشی مردانه استفاده می‌کنند ، پس خوب است که دربی را برای مواقع رسمی در نظر بگیرید . صنعت مد امروز ترجیح می‌دهد از دربی به عنوان یک کفشی همه کاره یاد کند که مابین رسمی بودن و اسپرت بودن قرار دارد . دربی را با سبک پوشش روزانه یا تیپ کژوال می‌توان ست کرد . بنابراین به دلیل همه کاره بودن این کفش،  می‌توان پی به ضرورت خرید دربی برد .

 

توصیه در مورد انواع کفش دربی

 

از نظر تکنیکی کفش دربی کمتر رسمی است. در دنیای امروز، کفش دربی یک کفش همه کاره است که مابین رسمی ‌بودن و غیر رسمی ‌بودن قرار دارد. از این رو می‌توان کفش دربی را به عنوان سبک پوشش روزانه در نظر گرفت . اگر دارای بودجه کافی هستید ، می ‌توانید یک جفت دربی قهوه‌ ای تیره یا مایل به قرمز برای مواقع کژوال یا غیر رسمی‌ خریداری کنید . در مواقع بسیار رسمی ‌می ‌توانید یک جفت کفش آکسفورد مشکی به همراه کراوات سفید یا سیاه به تن کنید . به طور کلی کفش دربی ساده در میان همه کفش‌ها رسمی‌ تر است و می ‌توان آن را با کت و شلوار‌های روزانه و یا تیپ کژوال ست کرد. در هر صورت کفش دربی مناسب هر کاربردی است و از آن می‌توانید برای کار، تعطیلات آخر هفته و یا هر رویداد دیگری استفاده کنید. علاوه بر آن، کفش دربی با یک کت و شلوار اسپرت و یا شلوار جین ترکیب عالی به حساب می‌آید.

 

سخن آخر :

 

کفش‌ های دربی کفش ‌هایی بسیار راحت هستند و ظاهر شیکی دارند ؛ به‌ طوری که می ‌توان هم در موقعیت ‌های رسمی روی آن ها حساب کرد و هم در موقعیت‌های کژوال به کمکمان می‌آیند . انواع و رنگ ‌های مختلفی دارد و می‌توان با قیمتی مقرون ‌به ‌صرفه آن ها را تهیه کرد و برای چند موقعیت از آن ها استفاده کرد . امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

"برای مشاهده و خرید شیک ترین مدل های کفش مردانه شهرصندل کلیک کنید"