بلاگ مجله اینترنتی شهر صندل

۷۴ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

کیف چرم

کیف چرم

 

شاید شما هم مثل بسیاری دیگر علاقه داشته باشید از کیف چرمی استفاده کنید کیف های چرم ، زیبا و شیک هستند ، با کیفیت و با دوام هستند و در کل حس خوبی به استفاده کننده القا می کنند .چرم و محصولات چرمی همیشه جرو انتخاب های نخست برای کسانی هستند که به پوشاک و سلیقه خود اهمیت می دهند.

کیف چرمی باید چه خصوصیات یا ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

 

یک کیف چرمی باید قبل از هر چیز نرم و انعطاف پذیر باشد . کیفی که چرم آن سخت باشد یا این که بعضی از قسمت‌های آن حالت‌های اولیه و غیر منعطف داشته باشند نمی ‌توانند کیف چرمی مناسبی به حساب بیایند . البته در نظر داشته باشید که هر کیف چرمی ممکن است بر اساس طرح آن ، شامل بعضی قسمت‌های غیرمنعطف باشند .

 

یک کیف چرمی با کیفیت باید دوختی با کیفیت و با دوام داشته باشد.اگر می‌خواهید کیفی را انتخاب کنید حتماً به نوع دوخت قسمت‌ها و بست ها دقت کنید. اگرکیف چرم مورد نظر شما دارای بند یا دسته یا زیپ و بست باشد حتماً به کیفیت دوخت و اتصال این قسمت‌ها به کیف دقت کنید. دوخت نامناسب این قسمت ها ممکن است خیلی زود به کیف چرمی آسیب بزنند.

 

کیف چرمی انتخابی شما علاوه بر ظاهر،‌ باید آستری زیبا و محکم داشته باشد. پس اگر فکر می‌کنید کیف مورد نظر شما، برای خرید مناسب است به قسمت‌های داخلی آن نیز دقت کنید.

آستر استفاده شده در کیف باید کیفیت مناسبی داشته باشد و هیچ پارگی یا نقطه گره مانند نداشته باشد.درزها و دوخت های داخلی باید مرتب و با کیفیت و هیچ شکاف یا پارگی نداشته باشند.

 

"برای مشاهده و خرید شیک ترین مدل های کیف دستی کلیک کنید"

 

 

دلایل محبوبیت کیف چرم

 

از لحاظ مدل، رنگ و اندازه تنوع بی‌نظیری دارند و به‌ خوبی با هر لباس و استایلی سِت می‌شوند؛

چرم طبیعی از دوام بالایی برخوردار است و درصورت مراقبت کافی تا سال‌ها نو باقی می‌ماند؛

محصولات چرمی هرگز از مد نمی‌افتند و همیشه شیکی خاص خودشان را حفظ می‌کنند.

 

نکاتی که پیش از خرید کیف چرم باید بدانید

 

بوی چرم طبیعی کیف:

 

در هنگام خریدن کیف ممکن است بویی از کیف احساس کنید . در واقع بوی چرم چیزی است که باید در هنگام خرید توجه کنید . شما می خواهید که کیف بوی چرم طبیعی دهد و عاری از هرگونه بوی شیمیایی و رنگ باشد.

 

 

 

نوع چرم:

 

اگر کیف چرم با کیفیت می خواهید، دنبال کیفی با چرم‌ دانه کامل باشید. چرم دانه کامل مرغوب ترین نوع چرم است و استحکام و دوام فوق العاده بالایی دارد. در پردازش این نوع چرم از سمباده و پولیش استفاده نمی شود بنابراین بافت طبیعی چرم را می توانید کاملا حس کنید. جالب است بدانید که چرم دانه کامل بر اثر استفاده ظاهر مقبول تری پیدا می کند.

 

اگر کیفی از جنس چرم ترکیبی است، روی دوامش چندان حساب نکنید. چرم ترکیبی از ترکیب تکه پاره های چرم با مصنوعاتی همچون پلی اورتان و وینیل به دست می آید. این نوع چرم زیاد عمر نمی کند و طبیعتا بوی چرم اصل هم نمی دهد . منتها به خاطر قیمت ارزان ترش فروش خوبی دارد . در مقاله راه های تشخیص چرم اصل روشهایی ذکر شده که می توانید از آن ها در تشخیص چرم اصل استفاده کنید .

 

روش دباغی چرم:

 

روش دباغی چرم می تواند روی کیفیت و قیمت محصول نهایی تأثیر داشته باشد. به طورکلی چرم را با کروم یا مواد گیاهی دباغی می کنند.

بیشتر محصولات چرمی موجود در بازار از چرم های دباغی شده با کروم‌ تولید شده اند . برای دباغی چرم با کروم ، همان طور که از اسمش معلوم است ؛ از کروم استفاده می شود. این فرایند برخلاف روش دباغی با مواد گیاهی فقط چند روز زمان می برد و به همین دلیل محصولات چرمی دباغی شده با کروم ارزان ترند  . این روش ضایعات سمی هم تولید می کند بنابراین تبعات زیست محیطی دارد .

 

 

 

این در حالی است که دباغی چرم با مواد گیاهی تبعات زیست‌محیطی کمتری به دنبال خواهد داشت . دباغی گیاهی هفته ها زمان می برد و چرم ضخیم تر و محکم تری در مقایسه با دباغی شیمیایی به دست می دهد . این قبیل چرم ها دوام بالایی دارند و قیمت شان هم گران تر است . به اضافه این که بوی خاص چرم می دهند. برای کیف هم فوق العاده باکیفیت اند.

 

 

تو دوزی:

 

وقتی کیف چرم می خرید به یاد داشته باشید که داخل کیف به اندازه ی بیرون آن مهم است. کیف را باز کنید و تو دوزی ها و درز ها را بررسی کنید. شما تو دوزی با کیفیتی می خواهید که پاره یا جدا نشود. به ویژه اگر قرار است از این کیف هر روز استفاده کنید این نکته بسیار مهم است.

 

کشور تولید کننده چرم:

 

ایتالیا یکی از معروف ترین تولیدکنندگان محصولات چرمی مد روز است. محصولات چرمی ایتالیایی نه تنها جنس مرغوبی دارند ، بلکه در طراحی و دوخت هم از خلاقیت و ظرافتی مثال زدنی برخوردارند . تولیدکنندگان چرم ایرانی هم اگرچه هنوز به اندازه برندهای ایتالیایی در دنیا معروف نیستند در تلاش اند تا خودی نشان دهند و از حق نگذریم ، به ویژه در سال های اخیر محصولات مرغوب مشتری پسند کم تولید نکرده اند .

 

 

دوام و دوخت کیف چرم:

 

همه کیف‌های چرمی لزوما بادوام نیستند . دوام کیف‌‌های چرمی به نوع چرم و کیفیت دوخت بستگی دارد . همان طور که پیش تر هم گفتیم چرم دانه کامل بادوام ترین نوع چرم است و البته کمی گران است . اما اگر مقرون به صرفگی برایتان در اولویت است که دیگر باید سراغ انواع رده پایین تر چرم بروید.

 

هنگام خرید کیف چرم باید دوخت آن را چک کرد . باید مطمئن شوید که دوخت ها و درز ها قوی هستند و می توانند فشار را تحمل کنند . همچنین دوخت ها باید تمیز باشند در واقع باید کنترل کیفیت انجام دهید . اگر دوخت کیف نا مرتب است یا هر ایراد دیگری دارد ، احتمالاً کیفیت خوبی نخواهد داشت . دسته کیف هم باید با دوختِ محکم یا یراق آلات فلزی به بدنه متصل شده باشد .

"برای مشاهده و خرید متنوع ترین مدل های کیف شهرصندل کلیک کنید"

 

 

۳۰ آذر ۰۱ ، ۱۳:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رضا سمنانی

کیف اداری

کیف اداری

 

کیف های اداری  که با نام های مختلفی از جمله کیف دستی، کیف رسمی، کیف دانشگاهی، کیف دانشجویی، کیف سامسونت، کیف دیپلمات و … شناخته می شوند،. کیف های اداری جزء کیف هایی هستند که به دلیل ابعاد بزرگ و فضای کافی، برای نگهداری وسایل همراه روزانه، وسایل کاری، وسایل دانشگاهی و غیره  بسیار مناسب و کاربردی هستند. درواقع داشتن محفظه های بزرگ و جیب هایی داخلی و خارجی به این نوع کیف کمک می کند تمامی وسایل کوچک و بزرگ افراد را سامان دهی کنند. نوع حمل دستی و دوشی آن نیز بر محبوبیت کارهای اداری افزوده است. این کاربردهای زیاد باعث شده به طور معمول هر فردی معمولاً یک یا چند مورد کیف اداری شخصی داشته باشد.

 

انواع کیف اداری

 

کیف دانشجویی:

 نوعی کیف اداری است که برای دانشجویان ساخته می شود، داخل آن قسمت های مختلفی برای قراردادن کتاب، جزوه و لپ تاپ طراحی شده است.

 

کیف کارمندی:

 نوع دیگری از کیف اداری کیف کارمندی است. این کیف ها قسمت های مختلفی برای قرار دادن وسایل مورد نیاز روزانه کارمندان دارند.

 

کیف اساتید:

 این نوع از کیف تقریبا شبیه کیف دانشجویی است و جزو کیف های اداری محسوب می شود. علاوه بر قسمت هایی برای قرار گرفتن لپ تاپ، کتاب و جزوه دارای قفل های رمزدار می باشند.

 

کیف وکلا:

این کیف نسبت به کیف های ادارای دیگر دارای فضای بزرگ تری هستند.

 

کیف پزشکان:

کیف پزشکی نوع دیگری از کیف اداری است. در این کیف ها علاوه بر قرار گرفتن وسایلی مانند کتاب، جزوه، لپ تاپ قسمتی هم برای قرار دادن تجهیزات پزشکی وجود دارد.

 

چند نکته ی مهم در نگهداری از کیف اداری

 

اگر می خواهید کیف اداری تان تا مدت زیادی دوام بیاورد، رعایت یکسری نکات در نگهداری آن واجب و ضروری است.

 

کیف اداری اگر از نوع چرم طبیعی یا مصنوعی باشد باید برای خشک نشدن و ترک بر نداشتن روی آن از پاک کننده های مخصوص و چرب استفاده کرد. شستن یک کیف چرم از عمر آن کم خواهد کرد. کیف های برزنتی هم باید طبق اصول خاص شست و شوی برزنت، با دقت تمام شسته شوند.

هرگز کیف چرمی یا برزنتی خود را به مدت طولانی در آفتاب نگذارید. شاید کیف برزنتی بتواند در مقابل نور مقاومت نشان دهد ولی کیف های اداری چرم در مقابل نور آفتاب و گرما بسیار آسیب پذیرند.

 

سعی کنید موقع تمیز کردن کیف اداری، دستمال مرطوب یا خیس به یراق آلات آن نکشید چون احتمال زنگ زدگی و پوسیدگی در آن بالا می رود.

 

اگر از کیف اداری با چرم طبیعی استفاده می کنید، بهتر است مواقعی که در منزل هستید و استفاده ای از آن نمی کنید، آن را در جای تاریک قرار دهید واگر خالی است، آن را از روزنامه یا وسایل تان پر کنید تا شکل جمع شده و خشک به خود نگیرد.

 

کیف های اداری جادار هستند ولی این بدان معنی نیست که هرچه دم دستتان می آید داخل آن قرار دهید. وسایل تیز و برنده می تواند به آستر داخلی آن آسیب وارد کند.

 

راهنمای خرید کیف اداری

 

ابعاد کیف:

 

ابعاد کیف اداری که می خواهید خریداری کنید، کاملا به شما بستگی دارد. باید قبل از خرید کیف اداری بدانید که به چه میزان فضا برای لوازمتان نیاز دارید، آیا تنها برای حمل مدارک و کارت های شناسایی قصد خرید کیف دارید؟ و یا اسناد و مدارک ، کتاب و حتی لپ تاپ را هم باید با کیف تان حمل کنید.

 

جنس کیف:

 

کیف های اداری در جنس های مختلفی مانند چرم، برزنت، پلی استر و… تولید می شوند که نمونه های چرمی همواره بادوام تر هستند و البته قیمت نسبتا بالایی هم دارند. اما انتخاب جنس کیف اداری می تواند بسته به سلیقه، بودجه و استایل هر فرد متفاوت باشد.

 

رنگ کیف :

 

تنوع رنگ در کیف های اداری کم نیست اما سه رنگ مشکی، قهوه ای تیره و قهوه ای روشن معمول ترین رنگ ها برای کیف اداری هستند و آنها را با رنگ های زیادی می توان ست کرد. مشکی و قهوه ای تیره رسمی تر و حرفه ای ترند و احساس اقتدار به فرد می دهند. قهوه ای روشن هم برای محیط های غیررسمی و با جو دوستانه تر مناسب تر است. ضمن این که این رنگ ها چرک تاب هستند و دیر به دیر کثیف می شوند.

 

رنگ های دیگری مثل سبز، زرشکی و… هم در بین رنگ های استفاده شده در این این نوع کیف دیده می شود که رنگ های تازه تر و جسورانه تری هستند. به یاد داشته باشید کیف های دو رنگ برای محیط اداری کمی نا مناسب است و بهتر است از استفاده آن ها خودداری کنید.

 

 

نکاتی که هنگام خرید کیف اداری باید به آن توجه داشت

اندازه و وزن :

این اولین نکته در رابطه با خرید این نوع کیف با توجه به نوع اندازه و وزن محصول می باشد.به یاد داشته باشید که این نوع کیف به صورت روزانه برای شما کاربرد دارد.که به همین دلیل علاوه بر اندازه ی مناسبی که هنگام حمل آسانی که با خود به همراه دارد. از وزن سبکی نیز برخوردار می باشد.

 

تعداد جیب های آن :

 تعداد جیب ها و نوع طراحی فضای داخلی کیف و همچنین نحوه بسته شدن هریک از جیب ها از موارد مهمی می باشد. که حتما در هنگام خرید باید به آن توجه داشت.نکته ای که حائز اهمیت می باشد این است. که این نوع کیف از چند جیب داخلی و خارجی باید برخوردار باشد تا به سلیقه و نوع نیاز شما خریداران عزیز مربوط باشد.

 

جنس کیف اداری :

 در انتخاب این نوع کیف که مربوط به نوع جنس آن محصول می باشد.نوع آن می تواند از چرم طبیعی باشد و هم از نوع چرم مصنوعی و پارچه ای و برزنتی می تواند باشد.نوع توجه به جنس کیف و آشنایی آن با نحوه نگهداری و محافظت از آن باعث می شود تا سال ها کیف شما برایتان کاربرد داشته باشد.و این نکته را به یاد داشته باشید که نوع جنس کیف شما هرچی که باشد. باید از مقاومت خاصی در برابر آب و هوا برخوردار باشد.

 

نوع بسته شدن آن :

 این نوع کیف هم به حالت زیپی و هم به حالت قفل دار با انواع قفل ها بسته می شوند.و این که این نوع کیف باید به چه سبکی بسته شود بستگی به محتویات و ارزش های وسایلی است که درداخل کیف قرار داده اید دارد.

 

"برای مشاهده و خرید شیک ترین مدل های کیف اداری شهرصندل کلیک کنید"

۲۹ آذر ۰۱ ، ۱۷:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رضا سمنانی

کفش صندل زنانه روفرشی فرنوش

جنس رویه: چرم صنعتی
جنس زیره: پی یو
قالب: نرمال
لژ: 5 سانتی متر

کاربرد: مناسب برای استفاده روزانه در منزل و مهمانی ها
 جدیدترین محصولات

 

"برای مشاهده و خرید کفش صندل زنانه روفرشی فرنوش کلیک کنید"

"برای مشاهده و خرید جدید ترین مدل های کفش صندل زنانه کلیک کنید"

"برای مشاهده و خرید شیک ترین مدل های کفش صندل زنانه شهرصندل کلیک کنید"​

۲۸ آذر ۰۱ ، ۲۳:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رضا سمنانی

کیف زنانه

کیف زنانه

 

این اکسسوری های مهم زنانه از گذشته های دور وجود داشته اند و در طول زمان دچار تغییرات زیادی شده اند که می تواند موضوع مقالات و مطالعات تاریخی متعددی باشد. حتی عده ای پا را فراتر گذاشته و سعی کرده اند دریابند که چه چیزی باعث جذاب بودن این کیف ها از نظر خانم ها شده است که البته نتایج جالبی هم در پی داشته است و حقایقی درباره کیف زنانه را آشکار کرده است که در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت و از ویژگی های خاص و استثنایی این اکسسوری های زیبا خواهیم گفت.

 

اولین استفاده از کیف در تاریخ

اولین استفاده ثبت شده از کیف دستی به قرن چهاردهم پیش از میلاد باز می‌گردد که در لوح‌های هیروگلیف مصر باستان کشف شده است . در این زمان مردم از چیزی برای حمل وسایل خود استفاده می‌کرده‌اند که نامی نداشته است و عبارت کیف دستی تقریبا از قرن نوزدهم ابداع شد و مورد استفاده قرار گرفت. کیف‌هایی که در مصر باستان توسط مردان حمل می‌شد شبیه کیسه‌هایی بود که به کمر خود گره می‌زدند و با خود همه جا می‌بردند .

 

"برای مشاهده و خرید متنوع ترین مدل های کیف دستی کلیک کنید"

 

چرا کیف ها میان خانم ها محبوب هستند؟

در میان این همه لباس و اکسسوری چرا کیف از اهمیت و محبوبیت بیشتری برخوردار است؟ واضح است، چون کیف ها همراهان هرروزه ماه هستند که ما وسایل روزمره خود را در آن ها حمل می کنیم پس این اکسسوری ها هم کاربردی و مفید هستند و هم از نظر زیبایی و استایل اهمیت زیادی دارند و این اهمیت در طول تاریخ برای مردم به خصوص خانم ها آشکار شده است و این مساله هویت کیف مدرن امروزی را شکل داده است.

 

انواع کیف های زنانه

 

کیف ذوزنقه ای:

اگر کیف های مدل مربع، مستطیل و دایره خسته شده اید به سراغ کیف هایی که دو زاویه بیرون زده اضافه دارند و ذوزنقه ای هستند بروید . شما با هر بودجه ای می توانید صاحب یکی از این کیف ها که اغلب بزرگ و جادار هم هستند، شوید.

 

کیف های پاکت نامه ای:

این کیف ها به این دلیل پاکت نامه ای می گویند که شبیه پاکت نامه هستند و برای میهمانی ها و برنامه های رسمی و نیمه رسمی مناسب هستند.

 

کیف کوچک با دسته کوتاه:

این کیف های کوچک که دسته کوچکی روی بدنه کیف دارند لازمه هر خانمی است و برای شرکت در میهمانی ها مناسب است . دنیای مد نمناک توضیح داده است که این مدل کیف ها توانایی بالایی در فاخر و آراسته کردن ست یک خانم دارند. توانایی این کیف ها در همراه شدن با ست های رسمی تا اسپرت ویژگی قابل توجهی هنگام خرید است.

 

کیف با دسته فلزی:

 

برخی کیف های زنانه به جای دسته یا بند چرمی ، یک حلقه فلزی دارند. این کیف ها برای خانم های جوان مناسبند.

 

کیف پولی زنانه:

کیف پول زنانه یک کیف کوچک حمل پول و کارت‌های اعتباری است که تقریبا سایز جیب است . کیف پول‌ها صاف و تاشو هستند و قالبی مشخص برای جا شدن در جیب‌های شلوار، مانتو  و پالتو دارند .

 

نکات خرید کیف زنانه

 

: کاربرد کیف را مشخص کنید

اگر به دنبال مدلی هستید که بتوانید آن را با تعداد بیشتری از لباس هایتان ست کنید ، بهتر است به دنبال انواع ساده و بدون طرح بروید. رنگ های مشکی، سرمه ای، قهوه ای و سبز تیره از جمله رنگ هایی هستند که قابلیت هماهنگی بیشتری با رنگ های دیگر دارد. برای مثال رنگ قهوه ای می تواند با لباس های کرم و شیری استفاده شود. رنگ سبز نیز ترکیب خوبی را با نارنجی و زرد تشکیل خواهد داد.اگر می خواهید کیفی خریداری کنید که در آن از چند رنگ استفاده شده است باید به رنگ اصلی و زمینه دقت داشته باشید که یک رنگ خنثی باشد. هنگامی که رنگ لباس هایتان متنوع و بیشتر از 2 رنگ دارد حتما از کیف های تک رنگ استفاده کنید.

 

متناسب بودن سایز کیف و اندام شما:

همیشه به قد خود توجه داشته باشید. اگر جز خانم های قد بلند هستید اندازه کیف آنقدر مهم نیست ولی اگر از خانم ریز اندام هستید؛ سعی کنید کیفی را انتخاب کنید که خیلی بزرگ نباشد. و به اصطلاح یک کیف مدل مینیاتوری انتخاب کنید. خیلی خوب است که با توجه به اندام خود و تناسب آن کیف خریداری کنید. باید اینرا متذکر شد خانم های به اصطلاح استایل سیب مانند هیچوقت از کیف های کوچک و یا بند کوتاه استفاده نکنند. زیرا ظاهر قشنگی برای آنان ندارد و سعی کنند انتخاب آنها کیف های بند بلند باشه. اگر خانمی اهل ورزش هست و هیکل ورزشکاری دارد نباید از کیف هایی به اصطلاح مریع یا مستطیل استفاده کنند. این افراد باید سراغ کیف هایی بروند که انحنا دارد مثل ؛ دایره و بیضی.

 

موقعیت استفاده خود از کیف را مشخص کنید:

بطور مثال ؛ اگر شما خانمی شاغل و یا کارمند هستید ، سعی کنید کیفی انتخاب کنید که علاوه بر جادار بودن آن ظاهری مناسب داشته باشد ؛ زیرا به راحتی بتوانید در جلسات و کنفرانس ها حضور پیدا کنید و مناسب آن موقعیت باشد. اگر بیشتر در جمع دوستان قرار می گیرید و اهل تفریح هستید ، بهتر است از کیف هایی خریداری کنید بزرگ باشد و به راحتی وسایل تان را قرار بدید. اگر به موقعیت مهمانی و عروسی دعوت شده اید باید از کیف های مجلسی و کوچک استفاده کنید. در حدی که یک لوازم آرایش کوچک مثل رژلب و آینه در آن قرار بگیرد؛ وهمچنین گوشی تلفن همراه تان را بتوانید در آن قرار بدهید. اگر زیاد اهل تنوع در استفاده از کیف نیستید؛ کیف های بند بلند یا کیف های کج گزینه مناسبی برای شما هستند.

 

اصول مد و فشن را مد نظر داشته باشید:

اگر شما طبق اصول مد و فشن تمامی آداب یک تیپ مجلسی را رعایت کردید ولی کیف مناسب آن را به دست نگرفته اید، تمامی زحمات شما به باد رفته است. زیرا تمام درخشش و جذابیت یک خانم شبک پوش در آخر به کیف او ختم میشود. و بهتر است اگر ظاهر و تیپ  مجلسی شما طرحدار است، یک کیف مجلسی ساده انتخاب کنید . و بالعکس آن ، اگر با ظاهری ساده در یک مجلس و میهمانی قرار است حاضر شوید، بک کیف طرحدار که دارای اکسسوری هست بهترین انتخاب شماست.

 

پیشنهاد ما به شما برای زمانی که میخواهید در مجلسی با ظاهر تمام مشکی حضور پیدا کنید، حتما از کیفی که رنگ غالب بر رنگ مشکی است، استفاده کنید. بطور مثال رنگهایی مثل رنگ طلایی یا نقره ای استفاده کنید. در مهمانی ها و مجالس از آنجایی که وسایل تان زیاد نیست کیف های دستی مورد مناسبی برای شماست.

 

سخن آخر :

این روزها در صنعت مد انواع و مدل های مختلف کیف زنانه و دخترانه از جنس های مختلف و در اندازه های گوناگون و سایز های متفاوت تولید می شوند. پس با توجه به نیازتان ، شغل تان و میزان استفاده تان در طول روز و میهمانی ها و مجالس کیف تان را انتخاب و خریداری کنید.

"برای مشاهده و خرید شیک ترین مدل های کیف دستی شهرصندل کلیک کنید"

۲۸ آذر ۰۱ ، ۲۲:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رضا سمنانی

کفش کوهنوردی

کفش کوهنوردی

 

کوهنوردی به‌ عنوان یکی از محبوب‌ ترین ورزش‌ها و تفریحات می‌باشد . افراد زیادی ترجیح می ‌دهند که اوقات فراغت خود را صرف کوهنوردی کنند و عده‌ای به‌ عنوان یک ورزش جدی به آن نگاه می‌کنند . کوهنوردی مستلزم وجود وسایل مخصوصی است که سلامت و ایمنی افراد را فراهم و فعالیت‌های کوهنوردی را برای آن‌ها آسان کند . یکی از مهم‌ ترین الزامات کوهنوردی ، کفش مناسب می‌باشد .

 

ویژگی‌های کفش کوهنوردی مناسب

 

ایمن بودن:

 

مهم‌ ترین و اولین ویژگی که یک کفش کوهنوردی مناسب باید از آن برخوردار باشد ، ایمن بودن است . ایمن بودن ، نقش مهمی در فعالیت‌های کوهنوردی ایفا می‌کند . این استاندارهای ایمنی شامل مقاوم بودن ، ضربه‌ گیر بودن ، ضد مایعات و مقاومت در برابر لیز خوردگی می‌باشد . در ابتدا شما باید از ایمنی کفش اطمینان کامل حاصل فرمایید و سپس اقدام به خرید آن کنید .

 

"برای مشاهده و خرید شیک ترین مدل های کفش اسپرت کلیک کنید"

 

 

زیره مناسب:

 

یکی دیگر از مهم ‌ترین فاکتورهای یک کفش کوهنوردی ، زیره آن می‌باشد . زیره کفش باید در عین مقاوم بودن ، راحتی را برای افراد فراهم کند و نباید در کوهنوردی‌ های طولانی باعث خستگی زودهنگام فرد شود .

 

وزن:

 

از دیگر فاکتورهای تأثیرگذار دیگر در کفش کوهنوردی اصل، وزن آن می‌باشد. کفش کوهنوردی مناسب، باید دارای وزنی استاندارد نیز باشد. به طور معمول، وزن هر لنگه از کفش‌های کوهنوردی باید بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ گرم باشد تا بعد از فعالیت‌های طولانی‌ مدت ، در پای افراد سنگینی ایجاد نکند .

 

 

ضد آب بودن:

ضدآب بودن نیز یکی دیگر از عواملی می‌باشد که در کیفیت کفش نقش بسزایی دارد . کفش کوهنوردی اصل باید دارای خاصیت ضد آب باشد و هیچ آبی درون آن نفوذ نکند . کوهنوردی ممکن است در شرایطی آب ‌وهوایی برفی و بارانی و یا در کنار چشمه‌های کوهستانی انجام شود . به این منظور باید به این ویژگی توجه بسیاری داشت تا در حین کوهنوردی ، آبی به درون کفش نفوذ نکند که در نهایت باعث سرما و آسیب رساندن به ‌پای افراد شود .

 

تهویه هوا:

 

از دیگر عوامل می‌توان به ویژگی تهویه هوا نیز اشاره کرد . کفش باید با کمک این ویژگی ، هوا را به درون و بیرون خود هدایت کند . این عامل باعث می‌شود تا در استفاده‌های طولانی ، پا عرق نکند و حرارت اضافی در کفش ایجاد نشود .

 

انواع کفش کوهنوردی

 

کفش پیاده روی

 

کفش کوهپیمایی

 

کفش کوهنوردی

 

کفش کوهنوردی سنگین

 

کفش هیمالیا نوردی

 

کفش سنگ نوردی

 

کفش یخ نوردی

 

کفش کوهنوردی سنگین دو پوش

 

کفش کوه نوردی سه پوش

 

 

خصوصیات لازم برای کفی کفش کوهنوردی

 

ضربه‌گیر باشد.

وضعیت استقرار کف پا را در داخل کفش حفظ کند.

عاج‌های عمیق داشته باشد.

اصطکاک خوبی داشته باشد.

مقاومت مناسبی داشته باشد.

انعطاف ‌پذیری (بستگی به نوع کفش دارد.).

 

 

برای انتخاب یک کفش کوهنوردی خوب به چه چیزی نیاز دارید؟

 

زمانی که می‌خواهید یک کفش کوهنوردی انتخاب کنید، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

 

         کفش کوهنوردی باید از پای شما محافظت کند.

         کفش کوهنوردی باید راحت باشد. نباید در اثر پوشیدن آن ها تاول بزنید.

         کفش کوهنوردی باید سبک باشد. چرا که در حین کوهنوردی هزاران قدم خواهید برداشت ، با کفش سنگین‌ تر، هربار که پای خود را بلند می‌ کنید ، انرژی بیشتری از دست خواهید داد .

 

نکات مهمی که برای خرید کفش کوهنوردی باید درنظر بگیرید

 

اندازه کفش کیپ باشد یا آزاد؟

معمولا اندازه کفش کوهنوردی را بهتر است یک سایز بزرگ ‌تر انتخاب کنید . اگر کفش کاملا کیپ باشد ، ممکن است انگشت‌ هایتان را اذیت کند و به آن ها فشار بیاورد . اگر هم زیادی بزرگ‌ تر باشد ، به ‌دلیل حرکت آزادانه پا و لغزش در کفش ، باید منتظر تاول‌های دردناک باشید . بنابراین یک سایز بزرگ تر که پاهایتان در آن احساس راحتی کنند مناسب است .

 

انعطاف ‌پذیر باشد یا سفت؟

هدفتان را مشخص کنید . اگر کفش را برای ارتفاعات پربرف یا یخی می‌خواهید ، بهتر است از کفش ‌های سفت و محکم استفاده کنید که کرامپون‌خور باشند . اگر کفش سفت نباشد کرامپون‌ها شل می‌ شوند و ممکن است خطراتی برایتان ایجاد کنند . اما اگر برای کوهپیمایی‌های یک روزه به ارتفاعات بدون برف می‌ روید ، بهتر است از کفش‌های انعطاف‌ پذیرتر استفاده کنید که نرم‌ تر باشند .

 

عایق باشد یا معمولی؟

این مورد به فصل مورد نظر و کوهستانی بستگی دارد که قرار است آن را بپیمایید . اگر در تابستان و فصول گرم سال در کوه‌های کم‌ برف یا یخچال‌های طبیعی و رودخانه‌های یخی کوهنوردی می‌ کنید ، نیازی به کفش‌های عایق ندارید. اما اگر مقصدتان کوه‌های پربرف و مرتفع است ، بدون کفش عایق ‌دار بافت پاهایتان سرمازده خواهد شد .

 

به ‌طورکلی برای همه فصل‌ها به جز زمستان بهتر است از کفش سه فصل استفاده کنید که قابلیت هواخوری دارند و در گرما پاها را خنک و در سرما پاها را گرم نگه می ‌دارند . در زمستان بهتر است از کفش عایق استفاده کنید که ضدآب هم باشد و پاها را گرم نگه دارد .

 

 

ساق بلند باشد یا ساق کوتاه؟

 

معمولا برای پیاده‌ روی و کوه‌ پیمایی‌های معمولی بهتر است از کفش‌های ساق کوتاه استفاده کنید . اما در برنامه‌های سنگین کوهنوردی یا ارتفاعات برفی حتما باید ساق کفش به اندازه‌ای بلند باشد که مچ پا را حمایت کند و آن را محکم نگه دارد. این کفش‌ها ساق پا را هم گرم و محکم نگه می ‌دارند .

 

سخن آخر:

 

کفش‌های کوهنوردی کفش‌های قوی ، با دوام و استحکام بالا و ترکیبی از مواد مختلفی مانند چرم و پلاستیک هستند . این کفش‌ها هم از پا و هم از مچ پا به شکل خوبی پشتیبانی می‌ کنند و برای انواع صعود‌های سخت در کوه ، حرکت در مناطق شیب دار، زمین‌های مرطوب و خشک ، طراحی شده‌اند . در هنگام انتخاب کفش مناسب کوهنوردی علاوه بر نکات کلی مانند میزان ، فصل و مکان کوهنوردی خود حتماً به سایز، وزن ، جنس رویه و زیره ، ضدآب بودن و راحتی پا‌های خود در آن دقت کنید تا هم از خطرات و آسیب‌های احتمالی دور بمانید و هم لذت بیشتری از کوهنوردی خود ببرید .

 

"برای مشاهده و خرید متنوع ترین مدل های کفش شهرصندل کلیک کنید"

 

 

 

 

 

 

۲۷ آذر ۰۱ ، ۱۳:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رضا سمنانی

کفش اسپرت زنانه بافت ژور

جنس رویه: کش بافت
جنس زیره: Eva
قالب: نرمال
کاربرد : مناسب برای پیاده روی های روزانه، به دلیل سبکی و راحتی فوق العاده ای که این کفش داره راه رفتن رو براتون لذت بخش میکنه.
مزایا: بسیار نرم و راحت، بند کشی قابل تنظیم

"برای مشاهده و خرید کفش اسپرت زنانه بافت ژور کلیک کنید"

"برای مشاهده و خرید شیک ترین مدل های کفش اسپرت کلیک کنید"

"برای مشاهده و خرید متنوع ترین مدل های کفش اسپرت شهرصندل کلیک کنید"

۲۶ آذر ۰۱ ، ۱۶:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رضا سمنانی

صندل رو فرشی زنانه

صندل رو فرشی زنانه

صندل روفرشی زنانه امروزه طرف ‌داران زیادی دارد چرا که تنوع در مدل‌های این نوع صندل بسیار به چشم می‌خورد . بانوان معمولاً دوست دارند برای میهمانی‌ ها از صندل‌  روفرشی زنانه استفاده نمایند . این صندل‌ها دارای تنوع رنگ‌ بندی و مدل‌ های گوناگون هستند و بانوان می‌توانند به‌ راحتی آن ها را با لباس‌ هایشان ست نمایند.

 

صندل زنانه روفرشی به‌ گونه‌ای طراحی شده است که بتواند پاسخگوی هر سلیقه‌ ای باشد که این خود دلیلی است بر انواع مختلف این صندل .  صندل روفرشی مجلسی ، صندل روفرشی راحتی و ... نمونه‌هایی از شیک‌ ترین انواع صندل روفرشی زنانه هستند . چنانچه دوست دارید در میهمانی‌ها و برای استفاده روزانه در منزل یک صندل زنانه راحتی خریداری نمایید ، صندل‌ های روفرشی زنانه می‌ تواند پیشنهاد مناسبی برای شما باشد.

 

 

انواع صندل های زنانه روفرشی

 

 

به طور کلی ، صندل های روفرشی به دو دسته ی راحتی و مجلسی تقسیم بندی می شوند . صندل های روفروشی ساده از بیشترین محبوبیت در میان خانم های خانه دار برخوردار هستند . از آن جایی که به پا کردن صندلی روفروشی زنانه باعث می شود که شما بتوانید احساس راحتی بیشتری در پاهای خود داشته و با آسودگی خاطر به فعالیت های روزمره خود برسید . همچنین استفاده از صندل روفروشی مناسب و یا دمپایی خطر ابتلا به بیماری های عفونی قارچی و باکتریایی را کاهش دهد و در سالم نگه داشتن بهداشت پا موثر باشد .

علاوه برآن، بسیاری از مطالعات نشان می دهد ، مواقعی که فرد احساس آرامش و راحتی داشته باشد ، کارآیی و بهره وری بیشتری حین انجام کار و فعالیت های روزمره دارند و این دقیقا همان حسی است که پوشیدن یک جفت صندل روفرشی طبی و مناسب با راحتی ، سبکی و گرم کردن پاهایتان به شما منتقل می کند .

 

 اگر دمپایی روفرشی، با قالبی استاندارد طراحی شده باشد ، از فشار وارد شده از سطح زمین بر ساق و کف پای شما جلوگیری می کند به همین دلیل هنگام استفاده از صندل روفرشی ، دیگر با ایستادن های طولانی مدت که با ایجاد خستگی و ناراحتی برای شماست و سبب کاهش بهره وری شما حین کار می شود ، جلوگیری می کند .

 

نوع دیگر پرطرفدار صندل های روفرشی ، که صندل های مجلسی هستند نیز، بیشتر برای میهمانی ها و دورهمی های خانوادگی کاربرد دارند اما توصیه می شود که از این نوع صندل ها برای مدت طولانی استفاده نکنید ، چرا که به مرور زمان با آسیب با ساق ، زانو و کمر می تواند سبب بروز مشکلاتی برای شما بشود .

 

"برای مشاهده و خرید متنوع ترین مدل های کفش صندل زنانه کلیک کنید"

 

جنس صندل روفرشی زنانه

 

صندل های روفرشی از جنس های مختلفی ساخته می شوند مانند :

 

چرم:

صندل روفرشی چرمی بسیار در بین بانوان پرطرفدار است . استفاده از چرم در طراحی و تولید صندل ظاهری لوکس و شیک به آن می دهد به همین منظور بسیاری از خانم ها از این جنس صندل برای استفاده دائم در منزل بهره می گیرند .

 

از دلایل دیگر خرید صندل روفرشی عدم جذب آب و ایجاد حساسیت در پا می باشد . همچنین این جنس از صندل‌ ها بسیار راحت بوده و به‌ هیچ‌ وجه خشک و آزاردهنده نمی باشند .

 

پنبه:

صندل زنانه روفرشی پنبه ای مانع بروز هرنوع بیماری می گردد و در درمان مناسبی برای ترک‌های کف پا نیز به شمار می روند . این صندل ‌ها رطوبت پا را به خود جذب کرده و مانع قارچ پوستی در میان انگشتان پا می شوند . به همین دلیل و نیز به دلیل راحتی طرفداران زیادی دارند .

 

جیر:

جنس جیر صندل روفرشی زنانه موجب گرم شدن پاها در فصول سرد و در فصل زمستان می شود و مانع اذیت شدن پا در سرماست ، صندل ‌هایی از جنس جیر بهترین انتخاب برای حفظ پاها در برابر سرما هستند زیرا سرما را جذب نمی کنند .

 

 

نکات کلیدی در هنگام خرید صندل روفرشی زنانه

 

مدل صندل روفرشی زنانه :

یکی از مهم‌ ترین نکاتی که بانوان هنگام خرید صندل زنانه به آن توجه می‌کنند ، مدل صندل است . صندل‌ ها تنوع بسیار بالایی دارند و می ‌توانید با توجه به قیمت و سلیقه خود بهترین نمونه را انتخاب کنید .

 

به پوشش جلوی صندل زنانه توجه نمایید :

یک صندل مناسب زنانه ، صندلی است که از کف ، انگشتان ، رویه و پاشنه پا محافظت کند . معمولا مدل صندل روفرشی مجلسی با صندل‌های معمولی متفاوت است .

 

به زیره صندل روفرشی توجه نمایید :

صندل روفرشی زنانه ای انتخاب کنید که کفی آن نه خیلی سفت باشد که در هنگام راه‌ رفتن به پا آسیب وارد کند و نه آن‌قدر نرم و منعطف که به‌ راحتی خم شود.

 

به اندازه و سایز صندل توجه نمایید :

سایز صندل باید بر اساس طول و عرض پا ، قوس کف پا و نوع فعالیت‌های شما انتخاب شود صندل نباید در پای شما لغ بزند و یا تنگ باشد.

 

به آجدار بودن زیره صندل زنانه توجه کنید :

هنگام خرید صندل روفرشی زنانه جدید ، حتما به آجدار بودن صندل زنانه توجه کنید . و توجه کنید که کیفیت و میزان آج های صندل مناسب باشد. زیره های آجدار از لیزخوردن شما برروی سطوح لیز مثل سنگ و سرامیک جلوگیری می کند. به ویژه صندل زنانه هایی که در محیط های خیس می خواهید استفاده کنید باید زیره ای آجدار داشته باشد.

 

سخن آخر:

 

با پوشیدن یک صندل روفرشی شیک و زیبا می توانید استایل خود را جذاب تر کنید فروشگاه شهرصندل با داشتن انواع صندل روفرشی شیک زنانه ، انتخاب را برای هر سلیقه و نظری آسان کرده است . شما می توانید چند جفت از صندل را در رنگ های مورد علاقه ی خود تهیه کرده و آن را با انواع لباس خود ست کنید . سفارش انواع صندل روفرشی زنانه شیک به صورت آنلاین و غیر حضوری امکان پذیر می باشد.

 

"برای مشاهده و خرید شیک ترین مدل های کفش صندل زنانه روفرشی شهرصندل کلیک کنید"

۲۶ آذر ۰۱ ، ۱۳:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رضا سمنانی

کفش لوفر

کفش لوفر

 

نام اصلی کفش کالج در واقع لوفر می باشد. بدین معنی که تمام کفش هایی که آن ها را با نام کالج میشناسیم لوفر هستند. اما چرا به این کفش کالج گفته می شود؛ کاملا واضح نیست که چه کسی در ایران ابتدا به کفش لوفر نام کالج را اطلاق کرده است و مردم هم به سادگی آن را پذیرفته اند. در هر صورت نام اصلی این کفش لوفر است.

 

کفش لوفر چیست؟

 

کفش لوفر یک مدل کفش راحتی است که بند و سگک برای بسته شدن ندارد . این مدل کفش معمولا از جنس چرم یا جیر طراحی می‌شود و ظاهری مانند موکازین‌های بدون پاشنه دارد .این کفش‌ها کار خود را با لباس‌های روزمره و کژوال شروع کردند ولی امروزه با طیف بیشتری از لباس‌ها و در موقعیت‌های گوناگونی پوشیده می‌شوند.

ویژگی های کفش لوفر

 

کفش لوفر به صورت کلی دارای چند ویژگی مهم است که در تمام مدل های مردانه و زنانه آن وجود دارد و این ویژگی ها شامل موارد زیر می باشد:

 

کفش های لوفر بند ندارند.

 

دارای پاشنه کوتاهی هستند.

 

این مدل از کفش ها قوزک پا را نمی پوشانند.

 

زبانه کفش بلندی ندارد.

 

نوک کفش های لوفر اکثرا حالت گرد دارد.

 

در بیشتر مدل های آن در قسمت رویه ، تزئینی از چرم و جیر به صورت بند یا پاپیون وجود دارد.

 

 

انواع کفش لوفر

 

لوفر پنی :

 

لوفر پنی را جی اچ باس در دهه 1930 طراحی کرده است که در همان دوران هم نمونه کفش های لوفر در دنیای مد شروع به محبوبیت کردند که روی قسمت جلویی این مدل از لوفر یک تکه لوزی شکل طراحی شده که نشان دهنده مدل لوفر پنی است و می توان آن را با انواع شلوارهای کتان ، جین و پارچه ای در استایل های نیمه رسمی و اسپرت به کار برد.

 

لوفر منگوله دار :

 

یکی دیگر از مدل های لوفر که در دهه 1950 طراحی شد، لوفر منگوله دار است که بیشترین میزان محبوبیت آن در اوایل طراحی این مدل از کفش، در بین دانشجویان دانشگاههای ساحل شرقی آمریکا بود. بعد از آن به مرور در بین بسیاری از آقایان به ویژه کسانی که دارای استایل های رسمی بودند محبوبیت پیدا کرد چون این مدل از لوفر با مدل های مختلف کت و شلوار، شلوارهای جین و انواع شلوارهای کتان مردانه قابل ست کردن هستند.

 

لوفر سبک گوچی :

 

طراحی این مدل از لوفر در سال 1953 صورت گرفت که در اوایل عرضه آن به بازار به عنوان یک کفش روزمره به کار می رفت ولی زمانی که در سال 1968 برند گوجی این مدل از لوفر را به عنوان طرح اصلی این برند در کفش های کالج معرفی کرد ، دیگر یک کفش روزانه معمولی نبود.

قسمت رویه این مدل از لوفر با تکه های فلزی تزئین شده است که آن را در دسته بندی کفش رسمی قرار می دهد . رنگ مشکی آن با کت و شلوار ست می شود و از رنگ های روشن و نمونه های جیر آن هم می توان با استایل های اسپرت و نیمه رسمی استفاده کرد.

 

لوفر بیف رول:

 

این مدل از لوفرها شباهت بالایی به نمونه های لوفر پنی دارند و تفاوت اصلی آنها در چرم لوله شده ای است که در قسمت کناره لوفر دیده می شود که به ظاهر شباهت بالایی به بیف رول یا همان گوشت لوله شده دارد و باعث نام گذاری آن نیز شده است. بیشترین کاربرد این مدل از لوفر، به صورت روزانه و برای موقعیت های روزمرگی می باشد.

 

لوفر سبک بلژیکی:

 

یکی دیگر از مدل های کفش لوفر که در دهه 1950 وارد دنیای مد شد، لوفر بلژیکی است که توسط شخصی به نام هنری بندل طراحی و عرضه شده است. روی قسمت رویه این مدل از لوفر یک پاپیون بسیار ریز قرار می گیرد و در رنگ ها و جنس های مختلف طراحی و ساخته می شود. قسمت نوک لوفر بلژیکی نسبت به سایر مدل های لوفر کمی تیزتر است.

 

نکات مهم و کلی برای نحوه ست کردن کفش لوفر

 

کفش لوفر از نمونه کفش هایی است که به راحتی می توان آن را در استایل های مختلف رسمی ، نیمه رسمی ، روزمره و اسپرت به کار برد و در ست کردن این مدل از کفش به مشکل برنخواهید خورد بلکه فقط باید به جنس و رنگ این نوع از کفش هنگام ست کردن توجه داشته باشید که مدل های چرمی رنک مشکی رسمی ترین نمونه کفش این دسته بندی است و طرح های ساخته شده از جیر و نبوک هم که دارای رنگ های روشن و قهوه ای هستند ، با توجه به استایل های راحتی و اسپرت می توان در استایل های متناسب آن ها به کار برد.

 

این مدل از کفش اکثرا بدون جوراب استفاده می شود که به همراه شلوارهای کوتاه و تا زده دارای ظاهری شیک و هماهنگ هستند . کفش لوفر مخصوص فصل خاصی نیست و می توان در تمام طول سال با جوراب یا بدون جوراب در استایل های متنوع آن را به کار برد.

 

ست کردن کفش لوفر زنانه چگونه است؟

 

راحتی کفش لوفر زنانه باعث شده خیلی از خانم‌ها سراغش بروند. خوبی این استایل تنوع رنگ و جنس آن است. از چرم مصنوعی تا جیر و ورنی در رنگ‌های مختلفی پیدا می‌کنید.خانم‌ها می ‌توانند با لوفر پاشنه‌دار حال ‌وهوای تازه‌ای به استایل‌شان بدهند. این کفش را با کت و دامن یا کت و شلوار امتحان کنید گاهی هم با دامن کوتاه بپوشید. انواع شلوار جذب ، جین ، لگ و کتان را با لوفر امتحان کنید . لوفر مشکی کمی حال‌ وهوای رسمی‌ تر دارد . هر چه رنگ‌ها متنوع‌ تر باشند ، سبک شما به روزمره نزدیک ‌تر می‌شود . اما این را هم بگوییم که کشف قهوه‌ای روشن بسته به لباسی که با آن ست می‌کنید ، می‌تواند حال‌ وهوای مجلسی یا کژوال به خودش بگیرد.

 

ست کردن کفش لوفر مردانه چگونه است؟

 

از کفش‌های لوفر برای مناسبت‌های رسمی و البته استایل روزمره می‌توانید استفاده کنید. دست‌تان باز است و با هر لباسی می‌توانید این کفش را به پا کنید. یک جفت لوفر مشکی ورنی با کت و شلوار رسمی کاملا هماهنگ است. از طرف دیگر کفش قهوه‌ای یا رنگی را با جین وکتان می‌پوشید و می‌بینید که چقدر خوب هماهنگ می‌شود . خلاصه که یک جفت کفش می‌خرید ، از دانشگاه تا محیط کار و از میهمانی تا خرید کارتان را راه می اندازد.

 

برای نمونه ، لوفر قهوه ‌ای روشن را با شلوار کتان خاکستری ست کنید. آستین‌های پیراهن اسپورت ‌تان را بالا بزنید و با یک جلیقه چرخ ‌دوزی ‌شده و سبک استایل ‌تان را کامل کنید. یک استایل روزمره ساده و راحت.

سخن آخر :

 

همان طور که در این مقاله توضیح دادیم میان کفش لوفر و کالج وجود ندارد و لوفرها را تنها در ایران به این نام می ‌شناسند . معمولا فرق لوفر و کالج برای کسانی که به استایل خود بسیار اهمیت می‌دهند، مهم است. برای این افراد لوفر یا همان کالج بهترین کفشی است که می‌ توانند با آن استایل‌ های کلاسیک و اسپرت خود را تکمیل کنند ، اما به شرطی که بهترین کالج را برای استایل خود بخرند .

 

"برای مشاهده و خرید شیک ترین مدل های کفش شهرصندل کلیک کنید"

 

۲۳ آذر ۰۱ ، ۱۶:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رضا سمنانی

کفش صندل زنانه روفرشی جانا

جنس رویه:چرم صنعتی
جنس زیره: پی یو
لژ : 5 سانت

قالب: نرمال
کاربرد: مناسب برای استفاده روزانه در منزل و دورهمی ها …

"برای مشاهده و خرید کفش صندل زنانه روفرشی جانا کلیک کنید"

"برای مشاهده و خرید شیک ترین مدل های کفش صندل زنانه کلیک کنید"

"برای مشاهده و خرید راحت ترین مدل های کفش صندل زنانه شهرصندل کلیک کنید"

۲۳ آذر ۰۱ ، ۰۲:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رضا سمنانی

کفش دربی

کفش دربی

 

کفش‌ های دربی یک انتخاب کلاسیک و راحت در استایل مردانه هستند . این کفش‌ها یکی از مدل‌های استاندارد به شمار می ‌روند . همچنین برای موقعیت‌ های رسمی مناسب بوده و می ‌توانند با کت و شلوار ست شوند . ظاهر ساده و براق این کفش ‌ها برای ایجاد استایل‌ های غیررسمی و اسمارت کژوال مناسب است . کفش دربی علاوه بر ست شدن با شلوار جین با شلوارهای پشمی هم استایل خوبی را ایجاد می ‌کند .

 

تاریخچه کفش دربی

 

ریشه کفش دربی به طور کامل مشخص نیست. برخی معتقدند که ادوارد اسمیت استنلی چهاردهمین ارل دربی به دلیل این که پاهای بزرگی داشت و نمی‌توانست چکمه به پا کند به کفاش خود دستور داد تا نوعی کفش با قابلیت باز بودن درز جلو برای او بسازد تا بتواند به راحتی چکمه‌های خود را به پا کند .در قرن نوزدهم استاندارد ارتش اروپا برای سوار نظام و پیاده نظام استفاده از چکمه بود. این چکمه‌ها در هنگام پوشیدن و یا کندن چندان راحت و کاربردی نبودند. این مسئله زمانی بغرنج شد که در روزهای سخت تمرین زمین گل آلود و خیس بود و افراد باید به سرعت کفش‌های خود را در می‌آورند. در طول جنگ‌های ناپلئون، یک افسر ارتش به نام گبهارد لبرشت فون بلوچر فورست فون والستت، یک طراحی جدید در چکمه‌ها اختراع کرد که می‌توانست به راحتی باز و بسته شود.

 

"برای مشاهده و خرید متنوع ترین مدل های کفش مردانه کلیک کنید"

 

با این طراحی او  قصد داشت به سربازان کمک کند تا بتوانند در زمان کمتری خود را برای جنگ آماده کنند و یک جفت چکمه راحت‌تر به پا کنند. او یک جفت نیم چکمه با دو زبانه چرمی ‌زیر مچ پا طراحی کرد که به راحتی قابل بستن و باز کردن بود. این زبانه‌ها در پایین بسته نمی‌شدند و سوراخ‌ها به صورت موازی قرار داشتند. این طراحی نقش مهمی‌در تاریخ کفش اروپا و شاید جهان ایفا کرد و سرآغازی برای اختراع کفش‌های بند باز یا همان بلاچر بود.

 

انواع کفش دربی

 

دربی ساده :

 

این مدل از یک رویه و دو کوارتر تشکیل شده است و هیچ طرح یا تزئینی روی آن ندارد. نه برشی روی آن می‌بینید، نه کلاهک پنجه دارد و نه سرپاشنه دارد. در بین کفش‌های دربی از همه رسمی‌تر است و معمولا در رنگ مشکی موجود است هم نوع چرم دارد و هم نوع جیر .

 

دربی با کلاهک پنجه:

 

این مدل در قسمت پنجه یک به‌ اصطلاح کلاهک دارد که ممکن است بروگ (بروژ) داشته باشد یا کاملا ساده باشد . بروگ همان سوراخ‌ های تزئینی روی کفش هستند که با طرح‌های مشخص در کنار هم قرار گرفته‌ اند . با اینکه بیشتر مواقع در کفش دربی این بروگ‌ها به لبه‌های کلاهک محدود می‌شوند ، گاهی هم پیش می‌آید که کل کلاهک طرح‌ دار باشد . در برخی از کفش‌های دربی ، کلاهک پنجه می ‌تواند رنگی متفاوت از خود کفش داشته باشد . مدل‌های کلاهک ‌دار ممکن است سرپاشنه داشته باشند یا نداشته باشند . این مدل دربی از دربی ساده کمی رسمی ‌تر است .

 

دربی بروگ :

 

این نوع دربی کلاهک پنجه دارد و برش لبه آن به‌ صورت ام ، دبلیو یا یو است . که تا هر دو طرف کفش امتداد یافته ‌اند ، طوری که شبیه نوک بال پرنده دیده می‌شوند . البته ممکن است این بال‌ها را نداشته باشند . برخی از مدل ‌های آن سرپاشنه دارند . این مدل دربی از همه غیر رسمی ‌تر است و از انواع مختلف چرم تهیه می‌شود. کاملا کاربردی است و با هر تیپی می‌توانید آن ها را بپوشید.

 

دربی وایت باگ:

 

این مدل کفش به‌خاطر سیستم بند کفش آن دربی به حساب می‌آید ؛ اما در اصل خودش یک مدل با هویت مشخص است و مطلب جداگانه‌ای می‌طلبد . با این حال چون از نوع دربی‌هاست ، اینجا درباره آن صحبت می‌کنیم . این مدل دربی را در اصل از پوست باکسین (نوعی گوزن سفید) تهیه می‌کردند و به همین دلیل آن ها را وایت باک نامیده‌ اند . امروزه آن ها را از جیر سفید تهیه می ‌کنند و مانند دربی ساده هستند به‌ شکل سنتی فقط در رنگ سفید یافت می‌ شوند .

 

چگونه از کفش دربی استفاده کنیم؟

برای موقعیت‌های رسمی از یک جفت کفش دربی چرم باریک مشکی یا قهوه‌ای استفاده کنید.

کفش دربی رسمی را با کت و شلوار، پیراهن و کراوات بپوشید.

 

برای ایجاد استایل غیررسمی با کفش دربی، یکی از انواع راحت آن مانند مدل چانکی یا جیر را انتخاب کنید.

 

کفش‌های دربی غیررسمی را با شلوار جین برای داشتن استایل راحت و شیک ست کنید.

 

برای داشتن استایل اسمارت کژوال شیک کفش‌های دربی بروژ را با شلوار کتان ست کنید.

 

اهمیت خرید کفش دربی

 

به طور کلی پذیرفته شده است که دربی کمتر از رسمی است. با این حال اکثر آقایان برای استفاده روزانه از کفش ورزشی مردانه استفاده می‌کنند ، پس خوب است که دربی را برای مواقع رسمی در نظر بگیرید . صنعت مد امروز ترجیح می‌دهد از دربی به عنوان یک کفشی همه کاره یاد کند که مابین رسمی بودن و اسپرت بودن قرار دارد . دربی را با سبک پوشش روزانه یا تیپ کژوال می‌توان ست کرد . بنابراین به دلیل همه کاره بودن این کفش،  می‌توان پی به ضرورت خرید دربی برد .

 

توصیه در مورد انواع کفش دربی

 

از نظر تکنیکی کفش دربی کمتر رسمی است. در دنیای امروز، کفش دربی یک کفش همه کاره است که مابین رسمی ‌بودن و غیر رسمی ‌بودن قرار دارد. از این رو می‌توان کفش دربی را به عنوان سبک پوشش روزانه در نظر گرفت . اگر دارای بودجه کافی هستید ، می ‌توانید یک جفت دربی قهوه‌ ای تیره یا مایل به قرمز برای مواقع کژوال یا غیر رسمی‌ خریداری کنید . در مواقع بسیار رسمی ‌می ‌توانید یک جفت کفش آکسفورد مشکی به همراه کراوات سفید یا سیاه به تن کنید . به طور کلی کفش دربی ساده در میان همه کفش‌ها رسمی‌ تر است و می ‌توان آن را با کت و شلوار‌های روزانه و یا تیپ کژوال ست کرد. در هر صورت کفش دربی مناسب هر کاربردی است و از آن می‌توانید برای کار، تعطیلات آخر هفته و یا هر رویداد دیگری استفاده کنید. علاوه بر آن، کفش دربی با یک کت و شلوار اسپرت و یا شلوار جین ترکیب عالی به حساب می‌آید.

 

سخن آخر :

 

کفش‌ های دربی کفش ‌هایی بسیار راحت هستند و ظاهر شیکی دارند ؛ به‌ طوری که می ‌توان هم در موقعیت ‌های رسمی روی آن ها حساب کرد و هم در موقعیت‌های کژوال به کمکمان می‌آیند . انواع و رنگ ‌های مختلفی دارد و می‌توان با قیمتی مقرون ‌به ‌صرفه آن ها را تهیه کرد و برای چند موقعیت از آن ها استفاده کرد . امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

"برای مشاهده و خرید شیک ترین مدل های کفش مردانه شهرصندل کلیک کنید"

 

۲۲ آذر ۰۱ ، ۱۶:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رضا سمنانی