کفش لوفر

 

نام اصلی کفش کالج در واقع لوفر می باشد. بدین معنی که تمام کفش هایی که آن ها را با نام کالج میشناسیم لوفر هستند. اما چرا به این کفش کالج گفته می شود؛ کاملا واضح نیست که چه کسی در ایران ابتدا به کفش لوفر نام کالج را اطلاق کرده است و مردم هم به سادگی آن را پذیرفته اند. در هر صورت نام اصلی این کفش لوفر است.

 

کفش لوفر چیست؟

 

کفش لوفر یک مدل کفش راحتی است که بند و سگک برای بسته شدن ندارد . این مدل کفش معمولا از جنس چرم یا جیر طراحی می‌شود و ظاهری مانند موکازین‌های بدون پاشنه دارد .این کفش‌ها کار خود را با لباس‌های روزمره و کژوال شروع کردند ولی امروزه با طیف بیشتری از لباس‌ها و در موقعیت‌های گوناگونی پوشیده می‌شوند.

ویژگی های کفش لوفر

 

کفش لوفر به صورت کلی دارای چند ویژگی مهم است که در تمام مدل های مردانه و زنانه آن وجود دارد و این ویژگی ها شامل موارد زیر می باشد:

 

کفش های لوفر بند ندارند.

 

دارای پاشنه کوتاهی هستند.

 

این مدل از کفش ها قوزک پا را نمی پوشانند.

 

زبانه کفش بلندی ندارد.

 

نوک کفش های لوفر اکثرا حالت گرد دارد.

 

در بیشتر مدل های آن در قسمت رویه ، تزئینی از چرم و جیر به صورت بند یا پاپیون وجود دارد.

 

 

انواع کفش لوفر

 

لوفر پنی :

 

لوفر پنی را جی اچ باس در دهه 1930 طراحی کرده است که در همان دوران هم نمونه کفش های لوفر در دنیای مد شروع به محبوبیت کردند که روی قسمت جلویی این مدل از لوفر یک تکه لوزی شکل طراحی شده که نشان دهنده مدل لوفر پنی است و می توان آن را با انواع شلوارهای کتان ، جین و پارچه ای در استایل های نیمه رسمی و اسپرت به کار برد.

 

لوفر منگوله دار :

 

یکی دیگر از مدل های لوفر که در دهه 1950 طراحی شد، لوفر منگوله دار است که بیشترین میزان محبوبیت آن در اوایل طراحی این مدل از کفش، در بین دانشجویان دانشگاههای ساحل شرقی آمریکا بود. بعد از آن به مرور در بین بسیاری از آقایان به ویژه کسانی که دارای استایل های رسمی بودند محبوبیت پیدا کرد چون این مدل از لوفر با مدل های مختلف کت و شلوار، شلوارهای جین و انواع شلوارهای کتان مردانه قابل ست کردن هستند.

 

لوفر سبک گوچی :

 

طراحی این مدل از لوفر در سال 1953 صورت گرفت که در اوایل عرضه آن به بازار به عنوان یک کفش روزمره به کار می رفت ولی زمانی که در سال 1968 برند گوجی این مدل از لوفر را به عنوان طرح اصلی این برند در کفش های کالج معرفی کرد ، دیگر یک کفش روزانه معمولی نبود.

قسمت رویه این مدل از لوفر با تکه های فلزی تزئین شده است که آن را در دسته بندی کفش رسمی قرار می دهد . رنگ مشکی آن با کت و شلوار ست می شود و از رنگ های روشن و نمونه های جیر آن هم می توان با استایل های اسپرت و نیمه رسمی استفاده کرد.

 

لوفر بیف رول:

 

این مدل از لوفرها شباهت بالایی به نمونه های لوفر پنی دارند و تفاوت اصلی آنها در چرم لوله شده ای است که در قسمت کناره لوفر دیده می شود که به ظاهر شباهت بالایی به بیف رول یا همان گوشت لوله شده دارد و باعث نام گذاری آن نیز شده است. بیشترین کاربرد این مدل از لوفر، به صورت روزانه و برای موقعیت های روزمرگی می باشد.

 

لوفر سبک بلژیکی:

 

یکی دیگر از مدل های کفش لوفر که در دهه 1950 وارد دنیای مد شد، لوفر بلژیکی است که توسط شخصی به نام هنری بندل طراحی و عرضه شده است. روی قسمت رویه این مدل از لوفر یک پاپیون بسیار ریز قرار می گیرد و در رنگ ها و جنس های مختلف طراحی و ساخته می شود. قسمت نوک لوفر بلژیکی نسبت به سایر مدل های لوفر کمی تیزتر است.

 

نکات مهم و کلی برای نحوه ست کردن کفش لوفر

 

کفش لوفر از نمونه کفش هایی است که به راحتی می توان آن را در استایل های مختلف رسمی ، نیمه رسمی ، روزمره و اسپرت به کار برد و در ست کردن این مدل از کفش به مشکل برنخواهید خورد بلکه فقط باید به جنس و رنگ این نوع از کفش هنگام ست کردن توجه داشته باشید که مدل های چرمی رنک مشکی رسمی ترین نمونه کفش این دسته بندی است و طرح های ساخته شده از جیر و نبوک هم که دارای رنگ های روشن و قهوه ای هستند ، با توجه به استایل های راحتی و اسپرت می توان در استایل های متناسب آن ها به کار برد.

 

این مدل از کفش اکثرا بدون جوراب استفاده می شود که به همراه شلوارهای کوتاه و تا زده دارای ظاهری شیک و هماهنگ هستند . کفش لوفر مخصوص فصل خاصی نیست و می توان در تمام طول سال با جوراب یا بدون جوراب در استایل های متنوع آن را به کار برد.

 

ست کردن کفش لوفر زنانه چگونه است؟

 

راحتی کفش لوفر زنانه باعث شده خیلی از خانم‌ها سراغش بروند. خوبی این استایل تنوع رنگ و جنس آن است. از چرم مصنوعی تا جیر و ورنی در رنگ‌های مختلفی پیدا می‌کنید.خانم‌ها می ‌توانند با لوفر پاشنه‌دار حال ‌وهوای تازه‌ای به استایل‌شان بدهند. این کفش را با کت و دامن یا کت و شلوار امتحان کنید گاهی هم با دامن کوتاه بپوشید. انواع شلوار جذب ، جین ، لگ و کتان را با لوفر امتحان کنید . لوفر مشکی کمی حال‌ وهوای رسمی‌ تر دارد . هر چه رنگ‌ها متنوع‌ تر باشند ، سبک شما به روزمره نزدیک ‌تر می‌شود . اما این را هم بگوییم که کشف قهوه‌ای روشن بسته به لباسی که با آن ست می‌کنید ، می‌تواند حال‌ وهوای مجلسی یا کژوال به خودش بگیرد.

 

ست کردن کفش لوفر مردانه چگونه است؟

 

از کفش‌های لوفر برای مناسبت‌های رسمی و البته استایل روزمره می‌توانید استفاده کنید. دست‌تان باز است و با هر لباسی می‌توانید این کفش را به پا کنید. یک جفت لوفر مشکی ورنی با کت و شلوار رسمی کاملا هماهنگ است. از طرف دیگر کفش قهوه‌ای یا رنگی را با جین وکتان می‌پوشید و می‌بینید که چقدر خوب هماهنگ می‌شود . خلاصه که یک جفت کفش می‌خرید ، از دانشگاه تا محیط کار و از میهمانی تا خرید کارتان را راه می اندازد.

 

برای نمونه ، لوفر قهوه ‌ای روشن را با شلوار کتان خاکستری ست کنید. آستین‌های پیراهن اسپورت ‌تان را بالا بزنید و با یک جلیقه چرخ ‌دوزی ‌شده و سبک استایل ‌تان را کامل کنید. یک استایل روزمره ساده و راحت.

سخن آخر :

 

همان طور که در این مقاله توضیح دادیم میان کفش لوفر و کالج وجود ندارد و لوفرها را تنها در ایران به این نام می ‌شناسند . معمولا فرق لوفر و کالج برای کسانی که به استایل خود بسیار اهمیت می‌دهند، مهم است. برای این افراد لوفر یا همان کالج بهترین کفشی است که می‌ توانند با آن استایل‌ های کلاسیک و اسپرت خود را تکمیل کنند ، اما به شرطی که بهترین کالج را برای استایل خود بخرند .

 

"برای مشاهده و خرید شیک ترین مدل های کفش شهرصندل کلیک کنید"