انواع بوت مردانه را می توان با هر مدل لباس و شلواری ست کرد و در موقعیت های رسمی و غیررسمی پوشید. از طرفی دیگر بوت ها بهترین انتخاب برای فصول سرد سال به حساب می آیند. به عبارتی دیگر هم پایتان گرم می ماند و هم خیالتان از ظاهری شیک و زیبا راحت می شود. اما هنگام خرید ممکن است که کار کمی برایتان سخت شود.

 مدل های بوت مردانه در ویترین مغازه ها فراوان است و برای انتخاب یک مدل بوت مردانه که مناسب شما باشد، احتمال دارد که به مشکل بخورید.در این مقاله انواع مدل های بوت مردانه را معرفی می کنیم و برای هر کدام در مورد استایل و کاربردش توضیح خواهیم داد تا بتوانید به عنوان راهنمای خرید بوت مردانه از آن استفاده کنید.

انواع بوت مردانه

 

بوت چلسی:

چکمه چلسی، نوعی از بوت مردانه کلاسیک است که می‌توان با اطمینان کامل آن را انتخاب کرد، زیرا در عین زیبایی کاملاً با استایل رسمی و اسپرت ست است. این نیم بوت مردانه بدون بند را می‌توان از طریق قسمت جانبیِ کِشی که بر روی ساق بوت قرار دهد تشخیص داد.

همین قسمت کشی باعث شده است تا بتوان به راحتی کفش را به پا کرده و یا از پا در آورد.چکمه چلسی تا بالای مچ پا ارتفاع دارد و در رنگ‌های مختلف اعم از رنگ مشکی، قهوه‌ای، بژ، شرابی، خاکی و سرمه‌ای به فروش می‌رسند. به متریال کفش نیز دقت کنید، بوت چلسی در هر دو جنس چرم و جیر ساخته می‌شود. هم چنین برای محیط‌های کاری، اداری، مراسم رسمی و میهمانی‌های خودمانی، بوت چلسی انتخابی بی‌همتا است.

بوت چوکا:

این چکمه چند منظوره انتخابی محبوب برای استفاده در پاییز است. بوت کویری در واقع یک نوع معمولی‌ تر از چکمه چوکا است که در ابتدا برای سربازان طراحی شده بود، ولی به مرور زمان برای کاربردهای روزمره نیز در دسترس عموم قرار گرفت. این بوت تا میانه‌های مچ ارتفاع دارد و معمولاً دارای سه یا چهار سوراخ برای بستن بَند است.

 

هم چنین می‌توان نیم بوت کویری را از طریق جنس جـیـر و زیره (کف کفش) پلاستیکی‌اش نیز شناسایی کرد. به طور سنتی این چکمه دارای رنگ قهوه‌ای و خاکی است، اما امروزه در رنگ‌های  مشکی و خاکستری نیز مشاهده می‌شود. این بوت ظاهری کاملاً کژوال داشته و برای موقعیت‌های نیمه ‌رسمی اعم از محیط کار، دانشگاه و میهمانی‌های خودمانی مناسب است.

"جهت مشاهده و خرید متنوع ترین مدل های بوت مردانه کلیک کنید"

 

بوت بروگ:

بوت بروگ یا بروژ همانند کفش رسمی مردانه بروگ است، که از روی طرح‌های تزئینی روی سطحش شناخته می‌شود. این بوت دارای بَند بوده و طول ساقش تا بالای مچ پا امتداد دارد. برعکس بوت چلسی که قسمت پنجه‌اش تقریباً تیز است، قسمت پنچه بوت بروگ گِرد است.

 

این چکمه هم استایلی رسمی و هم اسپرت دارد، به همین دلیل برای کلیه موقعیت‌های مختلف اعم از محیط‌‎های کاری، اداری، دانشگاهی، استفاده روزانه و حتی به عنوان یک کفش مناسب برای ست کردن با کت و شلوار مردانه نیز شناخته می‌شود.

 

بوت پیاده روی:

چکمه پیاده‌ روی معمولاً محکم بوده و به طور کامل از پاها پشتیبانی می‌کند. میزان راحتی، انعطاف ‌‌پذیری، کیفیت بالا و هر عاملی که به ارگونومیک پا مرتبط می‌باشد، از جمله ویژگی‌های اصلی بوت‌های مخصوص پیاده‌روی است. این مدل شبیه بوت کار است، ولی دارای اِلمان‌های مطابق بر مد روز می‌باشد.

 

بوت پیاده ‌روی برای هر نوع آب و هوای سرد و زمین‌های ناهموار مناسب است، و به عنوان چکمه‌ای ایده‌آل برای استفاده مداوم در روز شناخته می‌شود. سبک این بوت اسپرت بوده و برای موقعیت‌های غیررسمی اعم از محیط‌های کاری، دانشگاهی و هرگونه فعالیت روزانه عالی است.

 

اصول پوشیدن بوت مردانه

بوت را متناسب با شلوار بپوشید:

نیم‌ بوت در کل با شلوار رسمی مناسب نیست چرا که ظاهر آن غیر رسمی است. شلوار جین و کتان با نیم‌ بوت شیک ‌تر می‌شوند و برای این استایل‌ها متناسب ‌تر هستند.

رنگ مناسب برای بوت خود انتخاب کنید:

ست کردن رنگ کفشی که می‌ پوشید با استایل تان همیشه اهمیت دارد. بهترین ‌رنگ‌ها برای ست شدن راحت مشکی و طوسی است و این را در نظر داشته باشید که رنگ مشکی رسمی ‌تر می‌باشد.

 

استایل خود به تناسبات دقت ویژه داشته باشید:

برای این که یک استایل همواره شیک داشته باشید، به تناسبات دقت کنید. پوشیدن یک بوت بزرگ با شلوار جین نازک یا بوت‌های کوچک با شلوارهای گشاد اصلاً متناسب نیستند.

بوت در مواقع رسمی یا غیر رسمی:

در هر صورتی که فکر کنید، بوت‌ها اصلاً رسمی نیستند. برای استایل کژوال مناسب هستند. ترجیح بر این است که آن ها را با کت شلوار رسمی نپوشید. فقط برخی از آن‌ها برای انتخاب تیپ رسمی مناسبند ولی این ریسک را نکنید.

 

اهمیت پوشیدن بوت مردانه مناسب

برای مواجه شدن با هوای سرد بیرون و محافظت از پاها، پوشیدن یک جفت بوت مناسب کاری ضروری است. در کنار پشتیبانی از پاها، مردان و پسران جوان از پوشیدن بوت لذت بسیاری می‌برند، زیرا به خوبی می ‌توانند با این نوع کفش بهترین تیپ مردانه را بزنند.

 

سخن آخر:

اصول زیادی برای پوشیدن بوت مردانه هستند که سعی کردیم تعدادی از آن‌ها را در این مقاله بیان کنیم. این مورد را همیشه به یاد داشته باشید که بوت‌ها تاثیر شگرفی در استایل شما دارند اگر با چشمان باز و اصولی انتخاب کنیم.

هنگام انتخاب یک جفت بوت و یا نیم بوت مردانه باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت. کفش‌های جدید شما نه ‌تنها باید خوب به نظر برسند، بلکه پاهای شما باید به خوبی داخل آن ها جا بیفتند و شما در آن احساس راحتی کنید و علاوه بر آن بادوام نیز باشند و به راحتی آسیب نبینند. به این ترتیب، خرید از یک برند معتبر که به طور مداوم همه این مسائل را به کار می‌بندد، یک تصمیم هوشمندانه است.

"برای مشاهده و خرید متنوع ترین مدل های بوت مردانه شهرصندل کلیک کنید"